fredag 7 april 2017

Trädgårdsjobb på ont och gott.

Man behöver aldrig oroa sig över att man inte har något att göra när man har trädgård. 



Man blir trött också så några sömnproblem har man inte och inte behövs det något dyrt gymkort heller. Fast det är roligt som bara den för annars flyttade jag väl till lägenhet. 


Man får lön för mödan i form av vackra blommor. Det är bara så svårt att jobba lagom för jag vill få klart liksom. Det går ju inte när man har nästan 3000 kvadratmeter tomt. 


Den här rabatten nere vid infarten är den som jag är minst nöjd med eller mest missnöjd med. Usch så tungjobbat och inte får jag ordning på den heller. Kanske bäst att gräva upp allt och starta om från början. 


 Buxbomen har i alla fall satt fart, så dom får stå kvar. Men lammöronen och daggkåpan måste jag nog rensa ut. De tar överhand.


Men inte idag för efter några timmars krattande och fixande så är kroppen helt slut. Jag är ovan så är det. Har ju inte styrketränat eller konditionstränat under hela höst och vinterperioden. Ja då får man skylla sig själv. Då blir det tungt och jobbigt.  

Första omgången jord är hemköpt och i växthuset händer det saker. 

Spenat och ruccola samsas med tagetes, pensé, petunior och tomatplantor.

Minns ni jordgubbarna i zinkbaljan? Tidig skörd i år igen kanske.

Stockrosorna verkar trivas.

 Så summan av kardemumman är väl att det är härligt med trädgård även om det kan vara slitigt vissa perioder.



2 kommentarer:

  1. Visst är det härligt när man ser hur allt börjar att växa.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera
  2. Slit för mödan som man säger! Ja bästa gymkortet har man, helt gratis :) Mycket som spirar hos dig...
    Lördag och ha nu en skön dag!
    Kram Titti

    SvaraRadera

Tack snälla för din kommentar! Blir så glad för dina tankar!