söndag 26 mars 2017

Grå passepartout

Våra tavlor i vardagsrummet hade med tiden fått en gulnad passepartout. 


Före!
Inte fint alls. När jag la ut ett collage tidigare så uppmärksammade jag den gråa  passepartouten i tavlorna. Här kan du se vad jag såg. Jättefint! Hmm kanske jag kunde måla dem? Sagt och gjort. Så fick det bli.


Kan ju inte bli värre liksom. Fram med färg och pensel, samma färg som köksluckorna som harmonierar med soffan. Jag är så nöjd med resultatet, ett lyft för hela rummet.


Efter!
 Det är bara en sak till. Placeringen. Det ska bli ytterligare en tavla ovan soffan. sedan är det tänkt att vi ska byta bilder också, men till vad? Det är ju den stora frågan.





4 kommentarer:

  1. Snyggt och vilken skillnad! Du har alltid så bra idéer...
    Kram till dig från Titti

    SvaraRadera
  2. Vilken toppenidé du kom på. Blev kanonfint tycker jag.
    Kram mamma C

    SvaraRadera
  3. Vad himla smart och så snyggt det blev. Jag hade provat med svart/vita bilder, tror det hade blivit väldans snyggt till den gråa soffan och de andra färgerna. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  4. Wow vad snyggt!! Och till en billig penning dessutom, kanon. Jag tror som Tina ovan att det skulle vara fint med svart/vita bilder, kanske fotomotiv i svartvitt av något slag. Du kan ju fota själv, kanske göra svartvita förstoringar av miljöbilder utomhus :)

    Kramizar aka

    SvaraRadera

Tack snälla för din kommentar! Blir så glad för dina tankar!