lördag 14 januari 2017

Lite om te.

Halloj
 
Jag som är en riktig kaffemoster har börjat dricka mer och mer te.
 
Jag tror att det beror på att jag håller mig mätt om jag dricker något och om det ska vara kaffe hela dagen så blir jag ju typ hög. Ja jag kan bli lite skakig om jag får i mig för mycket koffein.
 
Nu finns det ju koffein i te också men inte fullt så mycket som i kaffe.  Ja det finns koffeinfritt te också men jag har inte full koll på det. 

Tror att rooibos är ett sånt. Örtte innehåller inte heller koffein. Hur som helst så är det gott ibland med en stor kopp te och med en klick honung i så är det ännu godare.


 Har ni något favorit te? Jag som är ny i tevärlden vill gärna ha tips på underbara sorter.


Pia Gustafsson

6 kommentarer:

  1. Jag dricker mycket te, också för att hålla mig lite mätt.
    Finns så många goda.
    Önskar dig en fin kväll.
    Kram Pia

    SvaraRadera
  2. Svårt att välja mellan alla goda sorters te, men oftast tycker jag ändå att helt vanligt Earl Grey är godast.
    Ha det gott!
    Kram, Ann

    SvaraRadera
  3. Ohhh, här dricker vi kopiösa mängder med te. Vi brygger alltid i kanna, stoooor tekanna, med löste.
    Älskar att gå och handla löste, dofta på alla underbara blandningar. Så fort vi kommer till en stad letar vi upp en eller flera tehandlare, går in och doftar och köper några sorter.
    Vi dricker svart te på morgnarna, oftast min favorit Tropicana (Kahls te). Grönt te blir det på kvällarna, där varvar vi lite olika. Oftast har vi te smaksatt med lime och citrongräs, men även lite fruktigare varianter som Mareld (Kahls te).
    Vitt te tycker jag är gott, men tycker det är lite mesigare i smaken. Roibos tycker jag väl är lite sådär, men det är ju egentligen inget te heller.
    Välkommen in i te-världen ,det finns massor att utforska. Ha de gott. Kram, Catarina

    SvaraRadera
  4. När jag dricker te, så är det rött te som gäller. Kan inte få ner något annat.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera
  5. Jag dricker te på morgonen och kvällen. oftast grönt te men tycker det mesta är gott. Det är så mysigt att sitta med en kopp varmt te på kvällen tycker jag. Kram Annika

    SvaraRadera
  6. Jag älskar alla typer av Yogite :)

    SvaraRadera

Tack snälla för din kommentar! Blir så glad för dina tankar!