lördag 19 mars 2016

O-öppnat café!


I förra inlägget så hintade jag ju lite om att öppna ett café. 
Nu kan man ju tro att det var ett impulstänk. Men, kära ni så var det inte alls. För si så där en 28 år sedan så var jag fullt upptagen med att skaffa tillstånd för mitt lilla sommarcafé i byns hembygdsgård. 
Kaffestugan i Gammelgården 
Allt var så gott som klart,jag hade fått lov att hyra lokalen, mina papper om hur det hela var tänkt såg bra ut, jag väntade bara på beskedet från miljökontoret. Det kom inte... Nej mina drömmar och tankar liksom kom av sig. Men vad hände då? Jo jag blev gravid Ha Ha! Sedan efter flera år, jag tror att det var åtta år så kom det. Beskedet alltså..  Vi har gjort en miss här men hoppas du är i gång, du har tillstånd. Pyttsan! Näe det var jag ju inte alls. 


Bilderna lånade från nätet
Åhh jag som hade en sådan vision och passion. Här skulle det samlas förbipasserande turister, bybor, grannby folk och andra. Åhh vad det skulle fikas och pratas där i den vackra fina och gamla miljön. 

via
Jag kan fortfarande se det framför mig inne i huvudet. På den tiden hade jag en uppehållstjänst inom kommunen vilket innebar lediga somrar så det skulle ju passat mig perfekt. Livet blir ju inte alltid så som man tänkt sig fast det blir bra ändå. Om, jag säger om det hade blivit så. 
Ja då undrar jag verkligen vad jag hade serverat gästerna idag. Troligtvis inte samma sak som jag hade i tankarna då för 28 år sedan. 

3 kommentarer:

  1. Vem har inte drömt om ett café ;-)
    Men vi har varken de ekonomiska förutsättningarna eller det där perfekta läget. Så det får fortsätta att vara en dröm och ett o-öppnat café även för min del.
    Ha de gott. Kram, Catarina

    SvaraRadera
  2. Visst skulle det var roligt med ett sånt där litet mysigt café. Kram Suss

    SvaraRadera
  3. Himla mysiga bilder, och mysig dröm!
    Kanske kan det bli verklighet en dag.. :-)

    Kraam Therese

    SvaraRadera

Tack snälla för din kommentar! Blir så glad för dina tankar!