fredag 18 mars 2016

Ny kunskap och skärbräda i bambu.

Jag älskar verkligen att lära mig saker. Kanske ni tycker att älska är ett starkt ord, men jag menar det faktiskt. Jag känner mig rik när jag lärt mig något nytt. Veckan som gått har innehållit två heldagskurser, en i digitala dokumentations verktyg och en i livsmedelshygien samt ett kvällsföredrag om socialt och emotionellt lärande.  Det jag lärt mig tar jag med mig och det som kanske var mest nytt för mig var livsmedelshygien.

 Klart man vet ett och annat om renlighet och så men inte om hur rent det bör vara eller vid vilken temperatur man ska förvara, transportera eller hetta upp livsmedel i för att bakterier inte ska trivas. Jag ska inte gå in närmre på detta men det resulterade alla fall i att jag köpte mig en ny skärbräda.(ni fattar att den gamla var äcklig va?)

Eftersom jag tänker mig att plastbanta lite så fick det bli en i bambu. Hoppas den håller vad dom lovar.  Köpte en liten för att testa. Fick plötsligt lite tankar på att öppna ett café också. Fast det gick snabbt över, fniss!


 Ja inte för att kunskap är tung att bära men det kan vara tröttsamt att ta in så mycket, så med andra ord ...Härliga fredag du är hjärtligt välkommen. 

2 kommentarer:

  1. Ja, det där med skärbrädor kan man förfasa sig över. Och disktrasor, toaborstar, tandborstmuggar... Ofta blir man hemmablind. Att sen lite skit rensar magen är nog en sanning med modifikation!?

    Ha en fin helg!
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  2. Hallå där!
    Vad spännande...å så fnissar jag åt dig lite...du är ju bra rolig du...öppna café bara så där efter en endagskurs...haha...
    men skärbräda i bambu det lät spännande det...
    Ha en fin helg!
    kraaam

    SvaraRadera

Tack snälla för din kommentar! Blir så glad för dina tankar!