lördag 4 april 2015

I huset av glas.


Äntligen så har säsongen startat. Jag tog på mig handskarna i går och städade ut gamla blad från vinrankan, sorterade lite bland krukorna och tog ett tag med skurtrasan över hyllplanen.
 
Det ska man väl göra på hösten tänker ni kanske. Ja det ska man kanske men jag gör som jag vill. Fniss! Det är mycket roligare nu.
Sen så sådde jag sallad och örter. Köpte en kruka rosmarin som jag planterade om. Älskar verkligen doften av rosmarin.
 
 Där inne var det dryga 25 grader och jag hade kunnat stanna där hela dagen. Älskar mitt lilla hus av glas.  Mycket kärlek som ni märker.
❤❤❤
 
Nu är det bara vatten och vänta som gäller ett tag.
  
Om några veckor är det dags för ettåringarna som ska sås. Det ska sättas fröer på friland, potatis och sättlökar ska ner.
 
Fast tills dess ska jag njuta av nuet och alla krokusar som blommar.
 
 
 
 

9 kommentarer:

  1. Åhhh, så härligt :-)
    Jag kan knappt komma in i mitt växthus ännu på grund av alla övervintrare. Men snart så, snart ska jag vara lika duktig som du och så :-)
    Ha en underbar påskafton. Kram, Catarina

    SvaraRadera
  2. Åh, så myyysigt! Känslan och förväntan i nysådder är oemotståndlig! Kanske jag ska peta ner mina Svartögafrön idag? Tänkte att de skulle slingra på min balkong i år.

    Ha en fin påskafton.
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  3. Underbart Pia! Förstår din kärlek och glädje över ditt växthus!
    Jag skulle också ha städat på våren, mycket roligare när man har allt framför sig ju!
    Kram och glad påsk min vän!
    /Maria

    SvaraRadera
  4. Härlig miljö och härligt väder att vara flitig i!
    Fortsatt trevlig påsk!

    SvaraRadera
  5. Så fint du gjort och vad spännande när det börjar växa sen. Ha en fortsatt fin påsk, kram Suss

    SvaraRadera
  6. Jag skulle verkligen också vilja plantera, men jag är inte alls bra på det där. Kanske ska ge det ett försök till. Skam den som ger sig. Kram Anette

    SvaraRadera
  7. Skulle göra precis som du om jag hade ett hus i glas... städa på våren! Dessutom skulle jag också vilja hett sånt hus i trädgården....
    Hoppas du får njuta av värmen där inne idag med...
    Ha en fin fortsättning på helgen, kram Kate

    SvaraRadera
  8. Påskhelgen brukar vara startskott för oss att börja i stugan, men i år är jag inte riktigt piggelin för det. Men jag hoppas snart att kunna börja.
    Ha en fin fortsatt påskhelg.
    Kram Petra

    SvaraRadera
  9. Åh vad härligt! Förstår dig på pricken med att vänta med städningen inför vår- och sommarsäsongen, då är det ju som roligast att göra fint :) Jag och dottern tog en runda vid växthuset igår, ska försöka höja planteringsbädden i år har jag tänkt, den är för grund att odla i tycker jag. Sedan ska vi bygga ett par lådor som vi kan odla i utanför växthuset, ser fram emot det :)

    Många kramar aka

    SvaraRadera

Tack snälla för din kommentar! Blir så glad för dina tankar!