måndag 20 april 2015

AW på uterummet.

Härligaste kvällen på evigheter. Vi åt middag och softade i uterummet efter jobbet. Bättre AW kan man nästan inte få. Sitter här ute och längtar till Öland. Bara några dagar kvar nu innan jag får andas havsluft och njuta av murgröna och fågelliv.
 
Städade husvagnen i går och fräschade till den lite. Jättemysigt med den gamla fina vagnen. Det är något alldeles särskilt med husvagn tycker jag. Något rogivande och lugnande.
 
Jag får en skön känsla när jag tänker på campingliv och spartanskt leverne. Dessa murgröne-kvistar tog jag förra påsken på ön, kolla in vilka rötter. Tänkte testa att sätta ut dem på en skyddad plats. Det vore ju fantastiskt att få en murgröna att växa här. Dessutom en som kommer från Öland. På tal om rötter så ska jag se sista avsnittet av jordskott i kväll. Har ni följt den?
 

 
Ha det så fint...

6 kommentarer:

  1. Har verkligen varit en underbar dag och kväll, avundas ditt uterum nu när kvällarna fortfarande är svala men ljusa :-)
    Hoppas att vi får till det denna gången på Öland.
    Ha de gott. Kram, Catarina

    SvaraRadera
  2. Ja vilka dagar det har varit...sol och varmt! Grönskan har verkligen exploderat nu, stora knopp på allting.
    Fin murgröna och den är verkligen lätt att bara gräva ner och den växer hejvilt...pröva!
    Ja vi får checka av dagarna där i Valborg, vore ju sååå kul att träffas. Jag jobbar några av dagarna där...
    Nu ut i solen :)
    Kram,
    Titti

    SvaraRadera
  3. Hallå där!
    Men ååå så härligt att åka till öland nu...kan tänka mig att det är lugnt o skönt där u jämfört med mitt i Juli.
    Vad fint du har med flaskorna där och mysigt mysigt med aw.
    fniss..
    det ska jag också börja kalla det när vi äter i uterummet på kvällarna...hihi...då låter det ju lite glammigare..;)
    Kram Katarina

    SvaraRadera
  4. Längtar också till Öland, men vi tar vår röda fara och svischa dit. Underbart att kunna sitta i uterummet och njuta nu på kvällarna, äntligen är vi där... Kramisar Tina

    SvaraRadera
  5. Bloggträff låter toppen. Vilken lördag blir det?
    Jag vill gärna träffas IRL. Kram
    PS. Vi har vår luftvärmepump i källartrappan på baksidan...syns inte. Skyddet var väldigt snyggt som du visar DS

    SvaraRadera

Tack snälla för din kommentar! Blir så glad för dina tankar!