torsdag 11 april 2013

UTELIV

 
Hela mitt liv är ett uteliv. Jojomensan det är sant, jag är väääldigt mycket ute, både på jobbet och på fritiden. Vi äter ofta utomhus och barnen i familjen som kanske inte alltid uppskattat vårt uteliv lika mycket som vi vuxna, är ändå med på noterna. En grillad hamburgare i vårsolen är svårt att motstå, även för en helgtrött tonåring.
 
Jag skulle verkligen inte kunna tänka mig ett liv inomhus, det skulle kväva mig. Kanske just därför vi bor på landet. Utemöbler finns på flera ställen i trädgården. En sittgrupp i varje väderstreck ungefär. Där är vi redo att ta emot våra gäster, nära och kära.
 
Känner att det alltid finns något att göra där ute, sopa, kratta, skotta, gräva, så, skörda, fika, sola och fika en gång till. För att inte tala om trädgården som så smått börjar att vakna till liv. Där är jag så mycket som det bara går med alla mina sinnen.

 
Även om det är lite kyligt så finns det gott om plädar och filtar att ta till. Jaaa för in ska vi inte gå...inte förrän solen gått ner.

En mysig kudde att ha till hands är heller inte dumt. Vi sover även en liten stund där ute om det går. En tupplur i eftermiddagssolen, ljuvligt. Sommartid, när det är lite varmare så njuter vi av bad i poolen.
 
 
Mera härlig utelivs- inspiration finns på fabriken



6 kommentarer:

  1. Kan väl inte bli bättre...ni tycks leva ett fantastiskt fint liv!
    Underbart att se och så vackra bilder.
    Håller med där, utelivet är toppen :)
    Önskar dig en finfin dag vännen
    Kram Lollo

    SvaraRadera
  2. Härligt!

    Kika in på Tatjanis så väntar där en överraskning :-)

    Ha en fortsatt härlig dag!
    Kram Tatjanis

    SvaraRadera
  3. Jag håller med dig! Mat ute i friska luften smakar ju också bättre på något vis.
    Må så gott och ha en fin dag!

    SvaraRadera
  4. Ja vad mysigt att spendera mycket tid utomhus. Kram.

    SvaraRadera
  5. Riktigt fina och stämningsfulla bilder :)) Så härlig filosofi att vistas utomhus och få barnen med på det - nu i denna "data-värld"! Och visst är det enklare och trevligare nu när det börjar bli vår :)))

    Kraaaaam aka

    SvaraRadera

Tack snälla för din kommentar! Blir så glad för dina tankar!