lördag 2 februari 2013

Badrum i svart och vitt!

 Nu är det färdigt. Jag målade panelen en gång med vit våtrumsfärg förra helgen. Det gjorde mycket för alla sprickor och skavanker försvann liksom. Ett badrumsskåp med avslutningshylla i svart/brunt krokar i samma serie och en ljuslykta som jag har haft länge kom upp på väggen. 
 

Skåpet fick nya luckor, svart bruna och så laserade jag ekskivan.



Det som är bra med svart/vitt bas är att man kan lägga till en färg, vilken som helst, här har jag testat plommon/syren.
Tavlorna på plats och bredvid dem hitåt i bild ska det stå en stege i svart bambu har jag tänkt. Att hänga lite av varje på.



Här är före och efterbilder. En ny matta och toasits blev det också. De fula rören ska jag be en rörmokare fixa till och den gräsligt gröna mattan får hänga med några år till. Som en tipsade om så kan man ju ta upp det gröna genom gröna handdukar och andra gröna detaljer om man vill.
Svart tvålpump i stället för den ljungrosa ovan. Det lilla handfatet köpte jag på en återvinningsaffär. Det hade suttit i en skola där det brunnit. Jag betalade då 50:-  När vi gör om på riktigt så vill jag ha ett sånt här.
Även om det inte är jätteperfekt eller spritt nytt så tycker jag det är mycket trevligare att gå in där nu. Den här lilla renoveringen kostade ca. 1700:- Inom budget! 





9 kommentarer:

  1. Tack snälla du!! Men herregud vad bra det blev, du måste vara helnöjd! Ser ju superfräscht ut! tänk vad man kan göra med liten budget!

    Mailar dig min adress!
    kram Helena

    SvaraRadera
  2. Åh vad fint du fått! Jättesnyggt! Bra jobbat och verkligen inom budget!

    SvaraRadera
  3. Nähä, jag dånar så fint! Hur kan man bara få till det så snyggt, det blev ju flott, flott, flott. Vilka inredningstalanger. Du måste känna dig supernöjd! För det tycker jag du ska!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  4. Snyggt! Trevligt när det inte kostar så mycket.
    Ha de gott. Kram, Cat

    SvaraRadera
  5. Åh vad fint det blev! Jag som älskar svart/vitt i all inredning!

    SvaraRadera
  6. Snyggt!!! Och den gröna mattan blev ju något helt annat nu. Absolut att den funkar med sin nya omgivning :)

    Kramar

    SvaraRadera
  7. Det blev ett lyft, vad kul att kunna fräscha upp med inte så stora medel! Rolig idé att ta hjälp här på bloggen. När jag tittade in var det redan så många som hade gett goda tips så jag kom inte på några fler...=)
    Kram!

    SvaraRadera
  8. Så fint! Tänk att så lite kan göra så mycket!
    Kram Elin

    SvaraRadera
  9. WOW!!!! Hade missat detta inlägg... supersnyggt Pia!
    Ja, man kan förändra mycket med små medel! Jag säger som du: perfekt med svart/vit bas. Bara att ändra färg efter humör med handdukarna!
    Bra jobbat!
    Kram /Maria

    SvaraRadera

Tack snälla för din kommentar! Blir så glad för dina tankar!