tisdag 7 augusti 2012

I en liten låda.

 I en liten låda kan man ha lite av varje. När jag räddade denna och en till från att gå på tippen i går hos grannen så tyckte jag att det var roligt att återanvända dem igen. I dag fick jag en gliring om att det skulle bli synd om de som skulle rensa efter mig. Då försvann glädjen lite faktiskt. Här kan ni se vad jag använde den andra till.
Jag fick inspirationen till detta av Två små hus. Undrar just vad hon gjorde med sina små lådor. Nåväl jag tycker att den passade bra där bredvid spisen, lätt att flytta på och ta det man behöver när man kockar.
Tyvärr är de lite fuktskadade så om ett halvår eller så, när jag ledsnat så kan jag kasta dem med gott samvete. De kostade mig inte ett enda rött öre. Ingen ska behöva rensa bort dessa efter mig..om jag inte dör i morgon då vill säga. Det vet man ju aldrig.



5 kommentarer:

  1. Det är ju en jättebra idé! Jag gillar när man återanvänder saker, det känns liksom bra i hjärtat. Du gjorde helt rätt!

    Jag önskar dig en ljuvlig tisdag!
    Kram Sofia

    SvaraRadera
  2. Jag har mina oljor och vinägrar i en gammal spiklåda. Otroligt praktiskt... och snyggt:)

    Kram Eva-Mari som verkligen hoppas att du inte dör i morgon!!!!

    SvaraRadera
  3. Haha nej inte ska du tänka på det, så där säger männen jämt:) jättefina lådor, bra användning för dem ju. Kram Nilla

    SvaraRadera
  4. Strunt i vad vissa säger!!! Lådorna är underbara! Jag "väntar" på att såna lådor ska dyka upp för mig med.
    Kram /Maria

    SvaraRadera
  5. Inte för att du ska dö imorgon men den som rensar upp efter dig kommer göra så mycket fynd! Tänk på det du!
    Kram

    SvaraRadera

Tack snälla för din kommentar! Blir så glad för dina tankar!