torsdag 31 maj 2012

Rustik keramik till tapas!

 I mina skåp finns det en salig blandning av porslin och keramik som jag samlat på mig genom åren. Jag har svårt att kasta bort saker. Gillar att blanda lite och variera mig.
 Blev lite sugen på Tapas och då tycker jag att det passar bra med varm härligt brun, glaserad keramik. Lite glada färger på duken och en ljuvlig försommarbukett.

Källa:
 Japp, det får allt bli lite Tapas i helgen med lite gott rött spanskt vin.
Har ni också särskilda tallrikar/porslin till
speciella rätter?
Kram!

3 kommentarer:

  1. Nja, det är lite efter humör hur jag dukar, men lite skillnad är det allt. Jo, jag väljer nog lite efter maten. Vi äter mycket fisk och sill och då blir det gammalt. Till vardags blir det rustikt, ja, det varierar. Kul är det i alla fall.
    Du har gjort så läckert till tapas!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  2. Mmm det där såg väääldigt gott ut. Bra tips inför helgen - ta in lite sommarkänslaa trots kylan utanför dörren.
    Ha de gott. Kram, Catarina

    SvaraRadera
  3. Ohhh, jag älskar sådana där keramikskålar. Har själv funderat att köpa ett gäng i Spanien att ta med hem. Så att mina tapas middagar känns sådär autentiska. För alla restauranger med värdighet i Spanien serverar just sina tapas i sådana skålar! Olé!

    SvaraRadera

Tack snälla för din kommentar! Blir så glad för dina tankar!